17.05.2024
Nieuwsbrief 6 2024

23 en 24 mei beginnen we meer met jeugdzeilen. Er hebben zich 45 kinderen opgegeven. Er zijn naast de zeilavonden ook wel weer de nodige andere activiteiten gepland.

Combi Groen

Op zondag 2 juni is onze vereniging gastheer voor jeugdwedstrijdzeilen, georganiseerd door Jeugd Wedstrijdzeilen Noord

Voor de jongste Optimistenzeilers uit heel Freisland worden er zeilwedstrijden georganiseerd. Dat gebeurt op ons eigen zeilwater. Vanuit verschillende verenigingen kunnen beginnende zeilers dan onder begeleiding hun eerste wedstrijdervaring op doen.

Brio Zeilmarathon in Terherne

De Briorace is een prachtige zeilmarathon die jaarlijks in het voorjaar wordt georganiseerd door watersportvereniging Onder Ons uit Terherne. Deze zeilwedstrijd is sinds 1988 uitgegroeid tot een groots evenement waar 150 open zeilboten met zo’n 450 deelnemers een afstand van 60 km afleggen over de Friese meren. Er wordt zonder motor gevaren maar verder mogen alle manieren van voortbewegen dus zeilen, jagen, peddelen, bomen.

De marathon wordt op 25 mei gevaren.

Dit jaar zullen er ook een paar teams van onze vereniging mee doen. Dus ziet u op 25 mei een Valk van de vereniging varen moedig die dan aan.

Valkzeillessen

Al 10 mensen hebben zich bij de vereniging opgegeven om te leren zeilen. De kosten zijn slechts €25,- voor een les van ongeveer 3 uur. En kun je eenmaal zeilen dan kun je als lid 'deelbooteigenaar' worden en zelf een dagje er met de boot op uitgaan.
Meer info: www.wsvdrachtenveenhoop.nl/zeilen

Kun je zeilen en vind je het leuk om ook anderen te leren zeilen? Neem dan contact op met Joan Boelens: voorzitter@wsvdrachtenveenhoop.nl

De Valk als deelboot

Leden van de vereniging kunnen voor slechts €200,- per jaar 'deelbooteigenaar' zijn en kunnen dan het hele seizoen gebruik maken van onze Valken. Het onderhoud wordt door de 'deelbooteigenaars' zelf gedaan. Op 20 en 21 april zijn alle vier de Valken door jachtwerf Bolt kosteloos op de kant gezet (waarvoor onze hartelijke dank!) en door de deelbootgebruikers schoongemaakt en van een nieuwe laag onderwaterverf voorzien. Klaar voor het komende seizoen!
Op de foto is te zien dat een anatal jeugdzeilers ook enthousiast hebben meegeholpen om het onderwaterschip van de Valken er weer prima uit te laten zien.

De hele zomer suppen voor slechts €25,-?

Leden van de watersportvereniging kunnen het hele seizoen suppen voor slechts €25,- (Een losse avond kan ook, dan zijn de kosten €5,- per avond). Onder leiding van een instructeur kan je elke donderdagavond suppen, met board van de vereniging. En na afloop nog even op ons terras genieten van een lekker drankje. Voor niet-leden is de prijs €50,-, inclusief gratis koffie/thee. Meer info, data en aanmelden: www.wsvdrachtenveenhoop.nl/zomeravond-sup-tocht

Alle sups zijn gecontroleerd, opgepompt en schoongemaakt: we zijn er klaar voor!

Zondag 21 april
Lezing Dieselmotoren

Het winterseizoen is op zondag 21 april afgesloten met een boeiende en uitstekend verzorgde lezing van Wieger de Haan over dieselmotoren.

Het vaarseizoen gaat nu beginnen, maar de commisie (Joan Boelens, Mattie Botenga en Rinke Tuinstra) die de lezingen organiseert is al druk bezig met het winterprogramma 2024/2025.  Mocht je ideeen hebben of zelf een lezing willen geven neem dan even contact op met Joan Boelens: voorzitter@wsvdrachtenveenhoop.nl

23.2
3.139.239.234